Îi doare în cot, pe românește spus.

Se trezesc în fiecare dimineață,  își iau foile tipărite și le citesc în fața noastră de parcă noi am fi niște retarzi care nu știu să citească. În fiecare zi eu stau câte 120 de minute la o lecție că să  aud cât de frumos citește  unul cu pretenții de profesor universitar. Precizez că de la început  mi se spune să nu pun întrebări , nu este timp, sunt foarte multe de predat  citit. De ce să plătești 320.000rub/an (aprox 32 000lei) ca să îi asculți cum citesc ? Ai și tu cărți acasă, iar de citit te-ai apucat pe la 6-7 ani.

Se trezesc în fiecare dimineată, își iau foile tipărite și le citesc în fața noastră pentru că așa scrie în fișa postului,  pentru că la sfârșit de lună urmează să primească  bani de pâine și de ceasuri elvețiene. Prea puțin au intenția să mă învețe ceva ce carțile nu pot, prea puțin înțeleg cât de mult contează meseria lor, prea puțin înțeleg că ignoranța lor naște ignoranța noastră care distruge încet dar sigur viitorul tuturor.

Doamna Y. se trezește în fiecare dimineață, își ia foile și le citește în fața noastră. Știe ea ce știe, vorbește repede încât să te facă să te simți prost pentru că nu poți să ții pasul ;  are o față lipsită de expresie( în evul mediu s-ar fi ocupat de tortură).  Domana Y. predă drept, în rusă, ceea ce pentru mine a însemnat câteva nopți nedormite înainte de parțial. Nu e bai, sunt obișnuită. În dimineața examenului  mă trezesc, îmi las foile tipărite acasă și mă duc să  scriu tot ce am reușit să înțeleg din cursul ei.  Atitudinea mea au avut-o cam 20% din cei prezenți, restul au copiat (mai întâi timid, apoi fără nicio jenă) frumușel de pe foi, telefoane și încheietura mâinii tot ce s-a putut. Doamna Y a stat la catedră cu ochii în ipad în timp ce fiecare și-a scris lucrarea cum a știut el mai bine.  Poate doamna Y și restul colegilor ei nu își dau seama că  cei  care azi (sub ochii lor) învață să fure definiții, în 10 ani  vor fura banii de pensii, drumuri și sănătate. (vezi V. Ponta)

Domnilor care ne citiți lecțiile de pe foi, nu vă rămâne mâncarea în gât în fiecare seară când stiți că nu ne-ați învățat  nimic ?  Nu ? Ei bine, ar trebui.tumblr_nak2zup1BD1r39j7mo1_1280

Un comentariu

Lasă un răspuns

