Foc automat. despre filosofie

M-am blocat în aglomerația asta de cursuri și lecții pline de cuvinte pe care nu le înțeleg. M-am blocat în propriile mele idei. M-am blocat în încercarea mea de a scrie ceva bun și de folos  în condițiile în care e clar că lumea se dă în vânt după  nimicuri.

Fuck it!

Cred că trebuie să mă apuc de yoga sau de altceva care ar putea să mă separe pe mine de restul meu. Mă aflu uneori într-o stare de anxietate, iar cititndu-l pe Sartre* ea  s-a amplificat de  10 ori. Poți să fii cine vrei tu să fii, tu ești alegerile tale, așa spune nenea ăsta, francez de nație. Cât optimism și cât pesimism în aceiași frază.

În momentul în care conștientizezi că ai posibilitatea să fii oricine vrei tu să fii și totuși tu ești ceea ce ești, o explozie se produce și rămâi perplex.  asta doar în cazul în care rumegi bine informația pe care am scris-o mai sus, în caz contrar o citești și treci mai departe, bucuros în mediocritate. Revenind la momentul în care rămâi perplex. Te aflii atunci în punctul 0, acolo de unde  pesimismul și otimismul pleacă în direcții opuse.  Stai și te gândești  cât e de « mișto » că ai cum să fii orice. mă înțelegi ? Orice ! Nu există  limită în ceea ce poți fi. Doar tu, prin alegerile tale ai putea să te limitezi. Parcă îți cresc aripi când te gândești, nu ? și totuși tu continui să fii acest tu, fară prea mult avânt ori curiozitate, iar asta te întristează (pe mine una mă enervează de-a dreptul).  Te regăsești  neputincios pe punctul ăsta micuț, căutând parcă un buton pe care să apeși că să te poți propulsa înainte astfel în cât vei deveni  tu acela din visele (cu ochii deschisi) tale. Eu cred că butonul este decizia ta, ea te va duce într-o direcție sau în alta. Tu decizi, deci, decide !

Mi s-a spus că ar trebui să scriu. Asta a pus o mare presiune asupra mea, pentru că de fiecare dată când începeam să scriu un articol eram convinsă că nu e suficient de bun ; îl stergeam; o luam de la capăt; abandonam și reveneam în cîteva zile, trecând din nou prin același proces.  Mi-am băgat picioarele și mi-am zis,  dacă nu public nimic nu am să mă mișc în nici o direcție, așa că am decis.

Scris la foc automat, prima încercare de articol din toamna asta.

Ps. „Nu eşti un om atâta vreme cât n-ai găsit ceva pentru care ai accepta să mori.”  (Jean-Paul Sartre) 


Notă

*Despre Jean-Paul Sartre găsiți aici  http://hyperliteratura.ro/jean-paul-sartre-simone-de-beauvoir/ și aici http://www.ipedia.ro/jean-paul-sartre-577/

Un comentariu

Lasă un răspuns

