Negruzzi aka Muntele Olimp

1

Oricâte s-ar fi spus și oricâte s-ar fi schimbat din 1895 până astăzi, Negruzzi e Negruzzi, iar negruzziștii  vor fi  întotdeuna negruzziști.

Acum, la sfârșit de început, îmi reprim tristețea inevitabilă și privesc cu gratitudine spre școala care, timp de 8 ani de zile m-a învățat sa fiu eu.

Mulțumesc pentru zâmbete, pentru lacrimi, pentru nopțile nedormite înainte de teza lui Nedea, pentru bucuria unui 10 la mate, pentru nefastul  4 la sport, pentru chiulul în masă de la istorie, pentru iubirile neîmpărtășite, pentru prietenii mei, pentru revelațiile adolescenței, pentru mirosul de tei, pentru libertate, pentru mândria de a absolvi același liceu ca Lovinescu si Beligan.

Îmi  este foarte greu să scriu despre asta pentru că în minte mi se amestecă sute de cuvinte, sentimente și imagini memorabile. Am să scriu la întâmplare ce îmi vine în cap, în principal lucrurile esențiale. pam pam.

·         – Fițoșii noștri sunt mai buni decat ai lor.

·         – Negruzzistul este o specie superioară de absolvent, și asta nu (numai) pentru că a învățat mai mult sau mai bine ca un altul, ci pentru că el este și va fi mereu negruzzist.

·         – Negruzzi e Muntele Olimp al Iașului;  Dragilor să șiți, și Zeii au viciile lor.

·         –Pe Toma Cozma, nr.4 se cultivă: artă, stiință, libertate de expresie, sport, educație, prietenie, iubire, performanță; toate astea la superlativ.

·        –  Avem o uniformă veche de când lumea, pe care nu o mai purtăm, asta pentru că emblema de Negruzzi e gravată în interiorul nostru;  noi simțim, noi nu facem paradă.

·         – Fie că ne dăm seama sau nu,  facem parte dintr-o castă,  poate asta se va vedea cel mai bine peste 15–20 de ani.  Atunci, într-o discuție întâmplătoare cu un avocat/  procuror/șef de spital/  actor/  geograf/  ministru  sau ambasador,  vom exclama zâmbind „O da… și eu am terminat tot la Negruzzi! Cu ce pot să te ajut?”.

·         – Noi nu am tocit, noi am fost învățați să învățăm, îndreptați fiind spre idealuri înalte.

·         –  Am fost mereu, dar mereu,  liberi și nu ni s-a impus nimic, noi singuri am ales să arătăm cât de buni suntem

 Pentru toate astea și pentru alte câteva zeci de amintiri eu spun: „ Iubesc Negrzzi și mulțumesc!

Ps: “De n-ar fi Negruzzi în Iaşi, Iașul n-ar mai fi oraș!”

PA140119

21 de comentarii

  1. nu credeam ca o sa mai gasesc negruzzisti pasionati de blogging. daca te intereseaza putem facem un link exchange, poate formam o comunitate a bloggerilor negruzzisti 😀 felicitari pentru articol si pentru absolvire, in primul rand ! 🙂

  2. Stii vorba aia: Lauda de sine nu miroase a bine? Daca tot ai invatat la „Marele Negruzzi”(a se intelege cu ghilimele de rigoare), invata si ceva din vorba asta. NU e vorba ca la Negruzzi nu sunt elevi buni(anunt: peste tot sunt elevi buni), dar e vorba ca acest ‘prestigiu’ al scolii se mentine doar pentru ca profesorii pun note nemeritate de elevi, iar politica in acest liceu este: ” Nu inveti, ai media generala 8-9, iar daca inveti ai peste 9″. Daca acest lucru vi se pare normal, atunci tot ce ai scris tu aici e adevarat. Multumiri de la celelalte licee pentru superioritatea neintemeiata de voi, cei de la Negruzzi.

    1. Noi suntem mândri de scoala noastră, suntem mândri de ceea ce am devenit! Nimeni nu vă oprește să cultivați acest sipirit și în liceele voastre. Apropo, ultima ta propoziție nu are sens.

    2. Si ai omis promovabilitatea de 100% la bac si numarul cel mai mare de olimpici pe tara. Oricum intotdeauna vor exista hateri 🙂

      1. Asta e problema liceului, dupa parerea mea. Promovabilitatea asta de 100% e falsa, pentru ca stiu ca se mituiesc profesorii la greu si daca nu s-ar mai face asta iti zic ca nu o sa fie acelasi 100%. Te asigur ca daca e sa faci un test intre licee, sa pui elevii de la mate-info, de la voi, cu elevii de la mate-info de la alt liceu bun, nu o sa fie diferenta intre note. Eu stiu elevi de la Negruzzi care nu stiu o boaba de mate, de exemplu, si totusi au media 9. Ti se pare normal?
        E fix ca cei care vin din mediul rural si se inscriu aici la facultate cu o medie de 10 sau aproape de 10, cand ei de fapt nu stiu nici macar de un amarat de 8. De asta sper sa se puna la toate facultatile admitere, frumos cu examen, nu tu medie generala pe toti anii!

        Nu am nimic de zis de cei care chiar invata, dar pe ei nu o sa-i auzi ca: „Vai, eu sunt la Negruzzi!”; ei invata si atat.

      2. Si cei din comisiile olimpiadelor internatioanle sunt mituiti, nu?
        Totusi de ce te deranjeaza atat de mult respectul pe care noi il acordam scolii noastre?
        Chill out my friend.

    3. Nu a facut nimeni referire la note si nu a jignit pe nimeni, este un articol genial scris de o persoana care a inteles care este rostul liceului (in cazul in care nu stiai, este acela de a te invata). Negruzzi ne a invatat sa supravietuim intamplarilor, incercarilor, agresiunilor si ne a facut apti sa ne asezam la raspantia constrangerilor, a tradarilor, si a placerilor si sa ramanem intregi, in pofida tuturor viclesugurilor si ticalosiilor; ne a invatzat sa fim uniti si sa luptam impreuna, ne a invatat sa Traim!

  3. e cam exagerata totusi lauda adusa liceului… e clar ca este cel mai frumos liceu din iasi si probabil in top 3 la invatatura dar asta ramane la noi in oras.. du-te in alt oras si intreaba de negruzzi si nu cred ca stie nimeni de el. plus ca e destul de penibil sa te lauzi ca ai terminat liceul nu stiu unde. lauda-te mai bine peste cativa ani cu meseria pe care o s-o ai.

    1. si uite asa oamenii distrug oameni.. penibil e sa postezi pe facebook o poza cu ‘noua mea achizitie’ (si o poza cu iPhone shapse) nu sa iti exprimi admiratia fata de un liceu (profi, colegi, istorie, arhitectura) alaturi de care ai facut primii pasi in adevarata viata..

  4. Ce este cu adevărat de admirat la voi, cei de la Negruzzi, este dragostea asta atât de… aproape vehement manifestată. Vă creați și v-ați creat o aparteneță la acest liceu care eu, absolvent al unui cu tot alt liceu o găsesc de lăudat.
    Este adevărat și ar fi puțin ipocrit să se conteste faptul că prestanța liceului este puțin exagerată, că notele se pun oarecum pentru renumele liceului și că personal consider că am o cultură și niște cunoștințe mai bogate decât 90% din absolvenții negruzziști și o medie de absolvire mai mică decât 99% dintre negruzziști. Asta nu mă oprește să admir acest sentiment pe care îl trăiți voi, pe care mi-aș fi dorit și eu să-l trăiesc mai intens pentru liceul meu și pe care mi-aș dori ca și copiii mei să-l trăiască în viitor. Aveți o TRADIȚIE frumoasă, care ar fi frumos să fie adoptată de ce nu, și la alte licee.
    În rest ce să zic, este bine că vă lăudați cu trecutul, dar va trebui să încercați să vă laudați cu prezentul și viitorul.
    Big up pentru articol, nu mai știu dacă apucat să te felicit 🙂

  5. Da-mi voie sa continui:

    „Fie că ne dăm seama sau nu, facem parte dintr-o castă, poate asta se va vedea cel mai bine peste 15–20 de ani. Atunci, într-o discuție întâmplătoare cu un avocat/ procuror/șef de spital/ actor/ geograf/ ministru sau ambasador, vom exclama zâmbind:

    A: „O da… și eu am terminat tot la Negruzzi! Cu ce pot să te ajut?”
    B: „As dori sa scap de un dosar. Ma puteti ajuta?”
    A: „Bineinteles. 10 000 de euro si veti fi curat ca lacrima.”
    B: „Atat de mult?”
    A: „Am copilul elev la Negruzzi…fondul clasei e mare acolo!”

    1. am aprobat acest comentariu doar pentru că eu cred în principiul liberei exprimări, de altfel ce spui tu este jignitor și mai presus de orice limită a stupidității. Condoleanțe caracterului tău!
      Ps: Cuvintele tale te descriu pe tine ca om, nu pe noi!

      1. n-aș judeca omul prea repede în locul tău, ce a zis el scoate în evidență o latură mai puțin roz dar care nu trebuie exclusă, direcția spre care merge societatea noastră cam asta denotă, lasă noroiul jos și hai doar să demonstrăm pe viitor contrariul 🙂

      2. hai să avem pardon. mai bine bem un ceai și ne scuturăm de orgolii rănite.
        ps. eu o iubesc pe mama pentru ca e mama mea, nu pentru ca e mai bună decât o altă mamă.

Lasă un răspuns

