Visul lui Afrim sau Cosmarul lui Shakespeare?

Duminca asta am fost în sfârșit la mult așteptatul și controversatul spectacol semnat Radu Afrim „Visul unei nopți de vară”. Combinația Shakespeare+Afrim mi s-a părut de la început periculoasă, dar ținând cont că a fost o piesă premiată la niscai festivaluri am zis  „hai să vedem ce are nenea ăsta în capul lui porticaliu/mov/verde/celelalte culori ale curcubeului”

visul1Despre Vis pot să spun că mi-a placut mult și în același timp că nu mi-a plăcut deloc.  După peisă nu m-am putut hotărâ între următoarele 2 variante:

I. afrim a făcut un sepectacol prost prost prost, mizând pe faptul că azi se apreciază nonconformismul, nu valoarea.

II. afrim a vrut să demonstreze cât de needucat este publicul, punându-l față în față cu propria penibilitate și în acest caz: felicitari Afrime, ai construit o satiră mega realistă!;  Condoleanțe publicului satisfăcut!

În ori ce caz, pot spune că:

-muzica a fost bună și…ămmm…da, muzica a fost bună.

-umorul….păi umorul a fost  ieftin, glume făcute de muncitori pe schle pentru alți muncitori de pe alte  schele, cu toate astea, pe ici pe colo, jocul lui Horia Verives a salvat situația. La drept, prestația lui a fost cea mai bună, din punctul meu de vedere.

-jocul actorilor, ei bine aici, e scuzabil; ba nu au avut timp de repetiții, ba nu s-a mai jucat de 3 luni spectacolul, ba au schimbat sala, oricum, să zicem ca jocul, în general slăbuț, a avut o scuza bunicică.

-scenogafia a fost simpatică.

În concluzie, apreciez abordarea și conceptul în sine, însă rezultatul lasă mult de dorit. E un teatru comercial, iar eu știu prea bine că arta e ucisă în primul rând de comercial. „Visul unei nopți de vară” e un colaj al „valorilor” autohtone, o combinație între MTV, emisiunea lui Capatos, glumele de la răposata ” Vacanța Mare”, stirile PRO TV, Românii au Talent și puțin concert simfonic de pe TVR Cultural. E trist ce se întâmplă, e și mai trist că ni se pare amuzant.

Ps: „Dac-ai cinsti pe fiecare după merit, cine ar mai scăpa de bici?” –  William Shakespeare în Hamlet

Lasă un răspuns

