Despre fizica

În primii doi ani de liceu am dezvoltat un puternic sentiment de antipatie față de obiectul fizică. Prima dată am dat vina pe materia greoaie, prea multe litere fără sens, desene cu linii ce vin de nicăieri, îndreptându-se tot acolo. Era un univers lipsit de noimă creat de o adunătura de derbedei ce își propuseseră să îmi distrugă viața de liceu. Când tata a început sa îmi arate ce însemnă fizica adevărată, cu pendule, scripeți și mere ce cad din copac, am început să o îndrăgesc, însă la clasă rămăsesem cu aceiași profesoară lipsită de tact și talent, așa că, ce construia tata distrugea școala. Într-a 11-a m-am mutat la filologie, asa că purgatoriul meu științific a luat sfârșit.

Azi, în ultimul semestru de liceu caut o carte de fizică pentru începători. Azi, descopăr ca tot ce nu învățăm la timp, ne va bântui în viitor, născând în noi regrete. De ce am ales să vă zic de fizică? Pentru că e esențială, pentru că e atât de vie.

Al treilea principiu al dinamicii, numit și principiul acțiunii și reacțiunii, afirma că dacă un corp acționează cu o forță asupra altui corp, acesta din urmă acționează la rândul sau asupra primului corp cu o forță egală și de sens contrar. Altfel spus, acțiunile dintre corpuri sunt întotdeauna reciproce și egale.

Adevărul acestui principiu m-a izbit cu o forță uluitoare. E  de înțeles că, doar teoretizând o realitate o poți înțelege pe deplin. Astfel, această lege a fizicii m-a învățat ca nimic în lume nu e gratis. Dacă îți dorești un anumit rezultat, munca pe care o depui trebuie să fie direct proporțională cu acesta.  Nici o satisfacție reală nu va veni fără un efort pe măsură, e fizic imposibil, cum spunea și Euripide în perioada de glorie a Atenei „Nimeni nu poate realiza lucruri mari cu eforturi mici”.

În concluzie, primești ce oferi. Tu ești consecința propriilor tale acțiuni, dacă vrei să ai mai mult trebuie să oferi mai mult, dacă vrei sa primești mai mult trebuie să faci mai mult, pentru ca acțiunile dintre corpuri sunt întotdeauna reciproce și egale.G7umR9KeTME

Lasă un răspuns

