Despre oameni si despre lipsa lor. Nirvana.

Ei bine da, reclama e reclama, fie pozitiva, fie negativa, cat timp atrage consumatorul e bine venita. Multumesc.

Azi am fost la piesa TNI „Nirvana”  dintr-un motiv de care nu sunt tocmai mandra. Mi-am cumparat bilet manata de curiozitatea de a vedea ce l-a indignat asa mult pe un profesor iesean care, in timpul reprezentatiei de acum 2 saptamani a hotarat sa  urce putintel pe scena si sa opreasca olecusoara spectacolul  pentru a putea sa isi mane frumusel elvii afara din sala.  Am citit ca ar fi fost lezat de limbajul licentios si eu pur si simplu nu m-am putut abtine sa nu ma intreb ce a ranit atat de tare urechile virgine ale domnului cu pricina.

Nirvana e un spectacol al omului, al existentei, al perioadei in care fiecare hotaraste cine este. Imediat dupa spectacol nu am fost in stare sa decid daca mi-a placut sau nu, insa acum imi dau seama clar ca mi-a placut mai mult decat foarte mult si hai sa va zic de ce:

1: abordarea. Punerea in scena nu e banala, cum bunicii nostri au fost invatati ca trebuie sa fie. Imi plac specatacolele zgomotoase, imi place sa vad cum se zbate viata in fata mea.

2: textu. Da, textul e bun, o metafora pentru oameni, nu pentru melci. Mi-a ramas in minte chestia asta: Tu nu ai nevoie de nimic special pentru ca tu esti deja o persoana speciala. ( nu am pus in ghilimele pentru ca e din amintite, nu stiu textul exact)

3: jocul. Asta e subiectiv, recunosc.

Asta e pentru doamnele si domnii care comentau la iesirea din sala despre cum „un grup de tineri needucati s-au adunat sa faca mizeria asta”:

Daca nu intelegeti un om asta nu insemna ca e prost, insemna ca voi sunteti prea simpli. Daca voi nu vedeti frumusetea mea,  nu inseamna ca ea nu exista, inseamna ca voi sunteti prea obisnuiti cu banalul.  Sunteti fiinte simple cu pretentii de oameni, tot ce va doriti de la viata e sa va gasiti un loc de munca stabil, sa va casatoriti, sa faceti un plod, si sa va asigurati ca ploudul vostru va face la fel ca voi.  Condoleante.

Lasă un răspuns

