Deschide

Am avut o perioada, acum 4-5 ani, cand plangeam la mai toate filmele pe care le vedeam, mai ales pentru ca alegeam in mod deliberat sa ma uit doar la drame, melodrame si alte siropuri.  Cam un an am tinut-o in lacrimi la fiecare sfarsit tragic pe care il urmaream. La un moment dat m-am oprit, de tot. La inceput am crezut ca pur si simplu am ales niste filme in care  jocul actorilor nu era convingator sau povestea nu era prea impresionanta, insa cu timpul am ajuns la concluzia ca nici regizorul, nici scenaristul, nici actorii nu sunt de vina, ci sunt doar eu, eu si sensibilitatea mea moarta. Nu ma mai misca  povestile de hollywood, raman cu un regret timp de 5 secunde si cu o remarca de gen „trist, trist, dar hai sa mancam ceva!”.  Da, nu ma mai misca, sau cel putin asa am crezut inainte de a vedea „The box”. Azi, dupa 4 ani de zile, eu  am plans la un film.

Metaforic, patrunzator, tragic, real –  asa as descrie eu in 4 cuvinte „The box” .  Richard Kelly reuseste sa creeze un thriller demential, ancoreaza de un simbol central simplu o poveste tulburatoare despre mintea umana si tot ce se petrece in ea : diperare, lacomie, logica, atasament, dorinte, iubire. In caz ca nu ati vazut filmul, va rog mult sa il urmariti. Nu am sa ii fac nici un rezumat pentru ca pur si simplu ar fi inutil. E genul de film, din care fiecare poate sa inteleaga altceva. E genul de film, pe care as vrea sa il fi regizat eu.

Pe IMDb e notat cu 5.6 si nu intelg de ce, pentru ca din punctul meu de vedere e de 9+, spre 10.  Din cate am inteles, lumea nu prea a priceput ce vrea filmul asta sa spun si daca e asa, imi pare rau pentru ei, sper sa nu fie si cazul vostru.

Ar mai fi de mentionat ca in rolurile principale joaca Cameron Diaz, James Marsden si Frank Langella. A fost lansat in 2009, si e garnisit cu vreo 6 nominalizari la diferite premii. Si uite aici, ceva ce mi mi s-a parut graitor:

Arlington Steward: Your home is a box. Your car is a box on wheels. You drive to work in it. You drive home in it. You sit in your home, staring into a box. It erodes your soul, while the box that is your body inevitably withers… then dies. Whereupon it is placed in the ultimate box, to slowly decompose.
Martin Teague: It’s quite depressing, if you think of it that way.
Arlington Steward: Don’t think of it that way… think of it as a temporary state of being.”

Ps: „Un film nu este opera unei agenţii de turism, nu este finanţat de un program pentru atragerea străinilor pe litoral, ci este o operă de artă şi un act de cultură. El îşi are propriul său univers.” (Nae Caranfil)

Lasă un răspuns

