3 in 1

Aveți în fața voastră un ghiveci, un articol cu mai multe articole în el pentru că în ultimele 3 zile s-au petrecut multe lucruri mai mult sau mai puțin interesante și vreau să vă vorbesc despre toate.

Articol no1

Lift. Ascensor. Elevator.

Vineri am fost la un spectacol de teatru contemporan, care s-a ținut undeva la subsolul unei clădiri de pe Cuza. „€œTeatru Fix” se numește locul și e o simbioză între o sală de teatru și o cafenea, o idee mai mult decât inspirată zic eu. Acolo totul țipă a€œarta!” scările de la intrare, mesajele mâzgălite pe pereți, tablourile, oglinzile, culorile, €oamenii€….totul e un tribut adus artei în sens larg.
Piesa se numește „€œElevator”, e scrisă de Gabriel Pintilei și a fost regizată de Vlad Volf. Textul e bazat pe o poveste reală, din câte am auzit la „€œafter party” . Are un mesaj puternic , pus pe un schelet de situații și replici realiste, chiar dure ar putea spune unii. Se prezintă 2 vieții comprimate în 3 săptămâni, drama a 2 tineri blocați în liftul unei fabrici părăsite. Tragismul e mascat pe alocuri cu un umor negru, de efect. Mi-a plăcut punerea în scenă, nici prea abstractă, nici prea simplistă, elegantă și cu iz de speranță. Cam asta ar fi pe scurt, și aș avea un sfat: mergeți la teatru pentru că vă va face să vă simțiți oameni într-o societate exagerat de pragmatică.

Articol no2:

Cum să fi un șef mai cu talent

Sâmbătă și duminică am participat alături de alți 26 de tineri cu pretenții șefi” la un curs de leadership organizat de o fundație din Bucureșeti. A fost nevoie să completez un formular online, prin care să mă ridic puțin în slăvi și să le spun de ce sunt eu mai cu moț decât alții. M-am descurcat binișor, așa că am primit un telefon de la ei și mi-au spus că am fost acceptată în program.
Cu toate că vremea a fost cum a fost pot spune că atmosfera de la cursuri s-a dovedit a fi mai mult de cât ok ,iar ceilalți participanți m-au surprins în mod plăcut (în general) . Discuții dinamice, subiecte actuale, aplicații folositoare cam asta ar fi pe scurt rezumatul celor 2 zile petrecute la €œ”leadership autentic” .
Ascultând aspirațiile celor din jurul meu, fiind atentă la felul lor de a fi și de a se exprima, faptul că s-au trezit de dimineață în weekend că să petreacă vreo 8 ore într-o școală pe o vreme mohorâtă de toamna m-a făcut să trag o concluzie:
Așa arată oamenii mari de mâine.

Articol no3

Tablou cu proști

La noi în bătătură sărbătoarea sfintei Paraschiva s-a transformat în timp, în „€œSărbătorile Iașului”, a pierit tot sacrul zilelor din mijlocul lui octombrie, fiind înlocuit de un bâlci laic inundat în chici.
În fiecare an e aceiași poveste, carusel pe splai , mici la hală, chinezării e Ștefan, concert la palat, coadă la mitropolie. E trist ce se întâmplă, și mai trist e că lumea se încăpățânează să păstreze tradiția asta de plastic. E vreme nasoală, fig, multă ploaie, un om sănătos la cap stă în casă, bea un ceai, vede un film, citește o carte.
Când am văzut cât de aiurea e afară am început să îi compătimesc pe bieții posesori de tiribombe, dar se pare că le-am plâns de milă de geaba. În ciuda vremii, azi pe splai era full, o mulțime de idioți cu umbrele se plimbau printre mașinuțe și ciocane și eu nu intelg ce căutau.
M-am oprit pentru 5 secunde pe parte cealaltă de Bahlui că să am o priveliște în ansamblu și primul lucru care mi-a venit în cap a fost „Tablou cu proști” .

Lasă un răspuns

